dimecres, 11 de maig del 2011

Santsacionals

Sants, des de la meva experiència personal, el considero el barri amb un sentiment de pertinença més arrelat entre els veïns; Hi ha un teixit associatiu espectacular, la festa major és molt popular i local, a diferència de per exemple gràcia, molt més de cara als de fora, tenen consciència de barri i identitat pròpia. Entitats com els castellers de Sants, "els borinots", s'han convertit en l'emblema del barri en poc més de 15 anys. La meva colla, a Esplugues, amb pràcticament el mateix temps de vida de moment no els pot fer competència en castells ni volum de camises a la colla. S'emmarquen les dues colles en entorns sociològics molt diferents. Barri històric de la capital, ciutat perifèrica de creixement lligat a la immigració. De moment no descarreguem els castells que fa Sants, ni som tant admirats com ells, però la colla és un sentiment i quan després de espiar a l'assaig de Sants vaig empalmar amb el d'Esplugues, vaig adonar-me de com m'estimo la meva colla. Els Cargolins som aquests: http://vimeo.com/18272861 salut!